Roskilde og Omegns Nimbusklub

Generalforsamling 2023

Formandens beretning

Som formand for Roskilde og omegns Nimbusklub vil jeg gerne takke bestyrelsen for det gode samarbejde og støtte i 2022: Annette som tovholder, Helge med vores fine hjemmeside og Erik for hans mange billeder og tekster om klubbens ture. Jeg vil også gerne takke medlemmerne for deres støtte omkring arrangementer, men det ville være dejligt, hvis vi var lidt flere der mødte op til vores "onsdagsture".

Jeg vil også takke Kirsten, som har været klubbens kasserer i et par år, men nu takker af.

Jeg vil også opfordre medlemmerne til at bruge vores hjemmeside, hvor der er information om events/ture - både klubbens og hvad der ellers sker rundt om i landet. Der er også lagt billeder op fra vores ture og lidt tekster.

Vi har også i 2022 mødt trofast hver onsdag og nogle enkelte lørdage eller søndage på Roskilde Havn til hyggeligt samvær og køreture, hvor vi har været på nogle kendte steder og nogle nye steder. Blandt andet var vi på koldkrigsmuseet Stevnsfortet, bilmuseet Haaning Collection i Bagsværd og på troldejagt i Svogerslev. Jeg vil gerne opfordre medlemmerne af klubben til at komme med turforslag og melde sig som turledere.

I begyndelsen af august var vi på besøg hos et af vores tidligere medlemmer Kirsten, som nu er flyttet til et dejligt rækkehus i Ringsted. Det var en rigtig hyggelig og dejlig aften. Der blev lagt mærke til, at Kirsten havde besøg fra en motorcykelklub, da vi senere på aftenen skulle hjemad. Naboerne var ude og vinke.

Klubben kom i chok efter vores sidste onsdagstur til Himmelsøen, hvor vi grillede vores medbragte mad, hyggede og nød det gode vejr. På vejen hjem blev to af vores medlemmer desværre involveret i en alvorlig trafikulykke. Efter mange måneder på sygehus og genoptræningscenter med dygtige læger, sygeplejersker, fysioterapeuter og med familiens støtte er de heldigvis kommet hjem. Det er vi glade for.

Til sidst vil jeg gerne ønske alle en rigtig god og sikker Nimbus sæson.

Alan Gray